
Dat blijkt uit een tweejarig promotieonderzoek van Nannah Tak, dat zij uitvoerde namens de Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam. Tak onderzocht in totaal 346 kinderen die in aanraking kwamen met het project en vergeleek die met 425 kinderen die de voorlichting niet hadden gehad.
De inname van fruit bleek zowel in het eerste als het tweede jaar bij de zogenoemde interventiegroep opvallend toegenomen. Ook bleek uit het onderzoek dat kinderen vaker groenten of fruit meenamen als tussendoortje naar school.
Opvallend is dat de inname van groenten niet significant steeg. Tak verdedigt op 8 september haar promotieonderzoek aan de VU.
Bron: DeGroentenenFruit.nl – Auteur: Bram